Az utazási irodák előnyei
2018. október 07. írta: hajaskaroly

Jó ötlet-e utazási irodával utazni? Milyen előnyökre számíthatunk?

Éveken át tartottam az utazási irodáktól és kerültem őket. Ma már rendszeresen utazom az egyikkel. Igaz, nem viszem túlzásba, de van pár olyan előny, ami miatt jól jön egy megbízható, jó minőséget kínáló utazási iroda. Négy okot írok le, melyek miatt meggondoltam magam.

Az első ok: olcsó ár. Hozhatnék példákat arra, hogy mekkora a különbség, de aki már ment egyénileg és utazási irodával is ugyanoda, az látja miről van szó. Természetesen nem mindegy a távolság. Például Budapesten élek és mentem már utazási irodával olyan útra, mely Esztergomba és Szentendrére vitt el (szándékosan, mert érdekelt a különbség). Ilyen távolságon belül az utazási iroda nem érte meg (khm... azért meg tudtam volna jól szervezni, ha nekem kellett volna..). Ennél nagyobb távolság esetén azonban egy jó utazási iroda árai verhetetlenek.

A második ok: a hazajutás garantált. Amennyiben az utazási iroda normális, a helyszínre utazás és a hazajutás nem okoz feszült helyzetet. Ismerem az érzést amikor aggodalom jár át, mert valami váratlan dolog miatt órákat csúszott a tervezett indulás vagy a hazajutás. Például egy általunk jól ismert helyre való utazás hajnalán kiderült, hogy annyi felszálló utas van a távolsági buszra, amennyit a busz nem tud elvinni, a Volánbuszt meg nem érdekelte mennyi utazni kívánó ember maradt a megállóban (ez egyébként 2018-ban volt!). Jó eséllyel ilyen nem történhet meg egy utazási irodával, sem odaúton, sem vissza. Azt viszont le kell írni, hogy volt már olyan rosszul szervezett út, amikor egy hajszál választott el attól, hogy ne szálljak vissza az utazási iroda szervezésében hazainduló buszra, de ez mindössze egyszer fordult elő, a többi alkalommal pedig eszembe sem jutott ilyesmi.

A harmadik ok: a keretek adta nyugalom. Az utazási iroda garantálja az indulás idejét, a hazaindulás idejét, esetleg a helyszínen is pár programot. Ha csak pihenésre, kikapcsolódásra vágyunk, sodródni akarunk, akkor ez megtehető, mert mindent megszerveztek a részünkre. Semmilyen szervezéssel nem kell foglalkoznunk, mivel mindent megoldottak annak érdekében, hogy kikapcsolódjunk. Ennek van egy olyan varázsa, ami sokakat vonz, engem is.

A negyedik ok: a hely felfedezhető egy komolyabb utazáshoz. Ha egy utazási iroda elvisz minket valahova, ahol ezt-azt megnézzünk, akkor olcsó áron fel tudjuk fedezni a helyet. Volt egy utazási iroda, amelyikkel reggel indultunk, majd estére hazaértünk, közben pedig megnéztünk 2-3 várost. Nekik köszönhetően néhány ezresből megismerhettünk helyeket ahova nem akarunk menni többé vagy éppen az ellenkezője: vissza akarunk menni jobban bejárni a környéket.

A felsorolt előnyök viszont csak akkor érvényesülnek, ha az utazási iroda megbízható. Azt is meg kell említeni, hogy egy iroda nem marad mindig ugyanolyan. Az egykori kedvencünk mellett például azért döntöttünk annak idején, mert elfogadható áron, kényelmes buszokkal, normális utaskísérőkkel vitt el izgalmas helyekre. Aztán egyszer jött egy busz, amelyiken nem működött a hangosítás, az idegenvezetőnek középre kellett állnia és onnan kellett kiabálnia. A buszon a kalaptartóba nem fért be semmi sem, maximum egy kisebb sapka és kesztyű. A széktávolság kisebb lett, ráadásul egy három napos útról volt szó. Az árban foglalt ebédek minősége is romlani kezdett, az "idegenvezetők" is egyre érdekesebb figurák lettek (középiskolások és láthatóan bőven nyugdíjasok, ami önmagában nem baj, csak a minőség is változott). Ezért szakítottunk velük.

Tisztában vagyok vele, hogy az utazási irodáknak sok költséggel kell számolni és amikor nem lehet árat emelni, akkor a szolgáltatásokon próbálnak spórolni. Ezért jó lenne szerintem, ha tudnák mi az, ami az ügyfeleiknek vonzó és azokat az elemeket érintetlenül hagyni. Nem tudom van-e olyan utazási iroda, amelyik figyel ilyesmire, de nem lenne rossz ötlet. Egyszerűbb megtartani a bizalmat, mint az eljátszott bizalmat újra megszerezni.

Tehát bármennyire is szeretek utazást szervezni, problémákat megoldani, időnként vitathatatlanul jól jön egy megbízható, normális iroda.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.